Priser och betalning
Varje vara anges med pris i SEK och är inklusive moms 25% (livsmedel 12%).
I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Kund ansvarar för att debiteringsinformation och leveransinformation är korrekt ifyllda vid genomförande av köp.
I händelse av prisjustering förbehåller oss rätten att tillämpa leveransdagens pris dock kontaktas du först för godkännande.
Vi reserverar oss även för eventuella skrivfel gällande pris och texter i webbshoppen.
Beställningar som är falska och betalningar genomförda med stulna uppgifter eller stulna betal- och kreditkort polisanmäls!
Alla köp på vår webbshop loggas och kan spåras tillbaka till den som gjort beställningen.
Du måste vara 18år och registrerad i Sverige för att beställa på denna sida.
Betalningssätt
Vi använder oss utav Klarna Checkout som har olika betalsätt på ett säkert sätt. I kassan kan du välja på att betala med följande sätt.
- Få först. Betala sen.
- Betala direkt med bankkonto och ditt Mobilt BankID,
- Faktura. (hel eller delbetalning)
- Kort. Kredit- eller debitkort
För mer info om Klarnas villkor, personuppgiftshantering mm gå till https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/
Frakt och leverans
Frakt tillkommer på 79 kr på köp under 699:-. Köp över 699:- är fraktfritt.
Beställda varor levereras till utlämningsställe på orten. Avisering sker via något av följande sätt: sms, mail eller avi.
Varorna levereras normalt 7 dagar efter din beställning, om varan finns i lager. Om någon vara skulle vara slut kontaktar vi er och meddelar detta.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.
Du kan såklart även hämta dina beställda varor i vår fysiska butik, Home Mix i Trelleborg, och då kostar detta ingenting extra. Vi ser dock att ni hämtar inom 1 vecka pga platsbrist.
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-
Returer
Returer sker endast på oanvända varor och på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Gäller ej rea!
OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer till oss. Därför ska du notera kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara inslagna och packade i kartong så att originalförpackningen och varan inte tar skada.
Ångerrätt
Du som konsument (gäller ej företag) har rätt att frånträda avtalet, detta måste då meddelas till oss inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning och oanvänd. Observera att ångerrätten gäller 14 dagar från att man mottagit sitt sms/mejl/faktura. Om du använder dig av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Observera att du ej får din frakt återbetald (på ditt köp) då varan en gång redan skickats till dig. (Du kan även gå in i vår fysiska butik, medtag då följesedeln/packlistan). Ångerrätten gäller inte varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Se till att få ett kvitto på returen där kolli ID framgår, detta gör det lättare att följa ärendet.
Hur du går tillväga vid en ånger:
- Mejla till [email protected] med ditt ordernummer och ärende Ångerrätt.
- Vänta på svar från oss.
- När du skickar tillbaka en vara ska du emballera väl i oskadat skick och i originalförpackning. Om varan går i sönder kommer ingen kredit att betalas ut.
- När vi åter fått varan på lagret kommer vi kreditera alt Makuleras exklusive frakten och returfrakten.
Reklamation
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart reklamera detta till utlämningsstället. Vid transportskada som ej är direkt synlig ska du anmäla detta till DHL inom 7 dagar. Tänk på att behålla emballaget tillsammans med varorna om inget annat överenskommits med kundtjänst. Se till att få ett kvitto på returen där kolli ID framgår, detta gör det lättare att följa ärendet.
Om en vara är defekt eller felexpedierad, kontakta oss senast 1-2 dagar efter mottagandet av varan via e-post: [email protected] innan du skickar tillbaka varan och avvakta vårt svar. (Efter vårat svar kan du kan även gå in i vår fysiska butik, medtag då följesedeln/packlistan) Vi skickar en returfraktsedel som du sätter på paketet och lämnar in till en DHL Service Point. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. För att läsa om konsumentköplagen, gå till Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se.
Hur du går tillväga vid en reklamation:
- Mejla till [email protected] med ditt ordernummer och ärende Reklamation.
- Vid reklamation vill vi ha en bild på skadan samt en beskrivning.
- Vänta på svar från oss.
- När du sedan skickar tillbaka en eller flera varor ska du emballera dom väl och skickas i samma skick som när du fick dem. Om mer skada sker på varan kommer ingen kredit att betalas ut. (detta är för vi ska kunna göra reklamation till vår leverantör)
- När vi åter fått varan på lagret kommer kreditering alt Makulering göras, exklusive frakten och returfrakten.
Kund-/personuppgifter
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.
De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part. Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med GDPR. Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning och till eventuella erbjudande/marknadsföring. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
Ansvarsbegränsning/Force Majeure
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Det innebär att FÖRETAGET befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Cookies
Denna webbplats använder "cookies". En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookies används bl.a. för besöksstatistik och för att beställningsfunktionen på homemixtrelleborg.se ska fungera. Utan cookies skulle du t.ex. inte kunna backa i beställningen utan att behöva fylla i alla uppgifter på nytt varje gång. Du kan välja om Du vill acceptera en cookie eller inte. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av cookies via din webbläsares säkerhetsinställningar. Du kan även ställa in webbläsaren så att du får en varning varje gång webbplatsen försöker sätta en cookie på din dator. Obs! Att stänga av cookie-funktionen kan innebära att du inte får tillgång till alla sidor, eller får felmeddelande på vissa sidor. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Produktinformation / Färger och bilder
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att alla bilder återger exakt varornas verkliga utseende. Vi gör vårt bästa för att visa färger och utseende på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte heller garantera att de färger som visas i webbshopen återger exakt de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges kan bero på din dator och bildskärms inställningar.
Home Mix AB
Algatan 34, 231 42 Trelleborg
Organisationsnummer: 556755-8639